You're lovely - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Suzanne Lemmens - WaarBenJij.nu You're lovely - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Suzanne Lemmens - WaarBenJij.nu

You're lovely

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

05 Juli 2014 | Vietnam, Hanoi

Viêt Nam, i love you! Wauw wat is dit een gaaf land.
Mijn tijd in Saigon vloog voorbij. De stad is geweldig! Veel te zien, veel te doen en voor mij persoonlijk was dit de eerste stad waar de taxichauffeurs niet irritant waren. Ik had een heel fijn hostel in een van de vele steegjes geleden in het centrum van de stad. De eerste dagen ben ik naar een aantal museums geweest en heb ik de stad lopend ontdekt. Oh gosh, ze hebben hier bakkerijen daar zeg je 'U' tegen ;). Na een aantal dagen rustig aan te hebben gedaan was het tijd voor wat meer actie. Ik boekte een dagtrip naar de Mekong Delta, de eerste daghelft bestond uit een leuke boottrip over de rivier met bezoekjes aan wat locale winkeltjes / fabriekjes. De andere daghelft bestond uit een local lunch en in een kano tocht door de sloten, inclusief een fancy Vietnamese hoed op! Dat was echt een leuke ervaring. De volgende dag ging ik naar de Cu Chi tunnels. De tunnels werden gemaakt door 'the north army' tijdens de Viêt Nam war. Het waren niet alleen de tunnels die aangrijpend waren maar ook het idee dat ik rondliep in een gebied waar het slechts 40 jaar geleden nog oorlog was! We zagen de entree luiken van de tunnels en de originele tunnels. Ook was er de mogelijkheid om zelf door de tunnel te gaan. Natuurlijk was deze wel aangepast voor toeristen, maar slechts 1 meter hoog, elke 20 meter kon je omhoog als je niet meer verder wou, maar hè zo'n bikkel als mij gaat natuurlijk voor de hele 100 meter!
Wat ik ook erg interessant vond aan de trip was dat ze de 'boobytraps' lieten zien die ze destijds maakten. Een super dag was het, goed om eens stil te staan bij dit soort dingen die in sommige landen nog steeds gebeuren. Het is voor mij zo vanzelfsprekend dat alles mogelijk is en dat ik met een zelfverzekerd gevoel de straat op ga, dat hebben de locals hier een lange tijd niet gehad. Mensen van dezelfde leeftijd als mijn ouders hebben de oorlog meegemaakt! Heftig!

Verder heb ik in Saigon een super tijd gehad. Ik ben zelfs naar een fancy smancy club geweest met wat mensen die ik daar heb leren kennen. Vietnamesen weten wel wat een feestje inhoud!

Na Saigon nam ik de bus naar Da Lat, een plaatsje waar niet erg veel te beleven valt maar een aantal leuke bezienswaardigheden heeft. Ik hen hier in totaal dan ook maar een dag doorgebracht.
De volgende dag vertrok ik met een easy rider trip naar Hoi An. Dat houd in: per motor door Central Highlands (super mooie natuur omgeving/oud oorlogstijd gebied) naar Hoi An. De trip zou 5 dagen duren, elke dag zo'n 180km en een aantal stops bij locale families die een bedrijfje hadden. Zo weet ik nu van begin tot eind hoe zijde gemaakt word en hoe het rijst verwerkings proces nou precies in elkaar zit. Elke dag genieten van een erg mooi uitzicht. De mensen rijden hier wel echt als imbecielen, volgens mij krijgen ze bij hun rijbewijs een cursus voor roekeloos rijden!
Wat verder een beetje awkward was was dat ik dus totaal geen klik had met die kerel die me rondreed. We maakte de deal dat hij de helft vooraf zou krijgen en de helft in Hoi An, na de tweede dag vroeg hij al of hij wat geld in voren kon krijgen, en hij smeerde me zelfs een extra dag aan die totaal niet nodig was. Ook zijn ze zo 'geinteresseerd' in wat je verdient, toen dacht ik echt: eh vriend, dat ga ik jou eens even lekker niet vertellen!
De trip was leuk en ik zou het voor geen goud gemist willen hebben maar in the end, it's all about the money for them...

Bij aankomst in Hoi An had ik een gezellig hostel. Geen pardy hardy people maar gewoon leuke en gezellige mensen. Die gewoon in een café iets wilden drinken zodat je nog kon praten. Nice vibe. Ook het personeel was leuk! Kim van de receptie was echt een schat van een meid, leuke tijden met haar gehad.
Hoi An is zo mooi! Vooral the old town in de avond is heel 'romantisch' overal hangen lampionnen en kun je een lantaarn met kaars het water in laten gaan. Eten op straat en een biertje drinken voor 0,10 euro cent!
Alle dagen hier heb ik een fiets gehuurd and i was definitely in my zone! Wat had ik dat gemist zeg, fietsen. Ik voelde me helemaal gelukkig met mijn fietske, hahahaha leuke tijden!

Na Hoi An nam ik de bus naar Hanoi, de hoofdstad van Viêt Nam. Een rit van ongeveer 24 uur -.- hoewel ik ertegen op zag viel het toch best wel mee. Iedereen vertelde me horror verhalen maar ik had geen slechte ervaring. Je kon er gewoon in slapen en ze hadden wifi, wifi in de bus is sick!

Veilig en wel aangekomen zijn er nog een aantal dingen die ik in mijn laatste 11 dagen (JA LAATSTE 11 DAGEN) wil doen zoals een trip naar Ha Long Bay en een bezoek aan Sapa. Na dat ga ik Hanoi ontdekken en EIN-DE-LIJK shoppen voordat ik naar huis ga.

Tjee, time really flies.
Also gonna be really happy to see some friends again :)

XS


  • 05 Juli 2014 - 10:14

    Monique:

    Wat klinkt Viet nam gaaf zeg! :)
    Geniet nog extra hard van je laatste dagen daar,
    want voor je het weet ben je alweer thuis.

    Tot over 2 weken! :)
    Xx

  • 05 Juli 2014 - 14:36

    Mama:

    hoi suusje,
    weer even bijgelezen. leuk zoals je dat allemaal verwoord. ik hoop dat je 7 daagse trip een hele mooie ervaring word. want ja... het zijn toch de laatste 12 dagen. wat gaat het snel als je terugkijkt. maar voor mij kan het niet snel genoeg gaan. geniet nog maar even. xxx hvj mama

  • 05 Juli 2014 - 20:13

    Dagmar:

    Lieve Suzanne,
    Ben helemaal jaloers haha. Wat een geweldige tijd beleef jij daar. En hoeveel kilo ben je al aangekomen? HAHAHA. Alles is lekker!!! Niet te geloven dat de tijd zo snel gaat. Geniet nog lekker en ik verheug me al om je weer te zien!! Heel veel lieve groetjes en een dikke knuffel, Dagmar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 05 Dec. 2013
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 8063

Voorgaande reizen:

23 Maart 2014 - 17 Juli 2014

Azië

Landen bezocht: