Welcome to Indonesiaaaaaaaaaaaa - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Suzanne Lemmens - WaarBenJij.nu Welcome to Indonesiaaaaaaaaaaaa - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Suzanne Lemmens - WaarBenJij.nu

Welcome to Indonesiaaaaaaaaaaaa

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

28 April 2014 | Indonesië, Batavia

Afgelopen maandag ben ik via Singapore naar Indonesië gevlogen. Vooraf had een vriend die in Jakarta woont verteld hoe ik vanaf het vliegveld het beste naar de stad kon reizen. Bij aankomst heb ik de bus 'Damri' naar Gambir genomen en vanuit daar de scooter taxi 'Ojek' naar Cikini, ook had hij een hostel aanbevolen waar ik uiteindelijk naartoe ben gegaan. Het hostel was super, midden in het centrum van Jakarta en het was er goed georganiseerd.
Na het opbergen van mijn spullen heb ik Eaz een berichtje gestuurd dat ik in Cikini was, later die avond heb ik hem voor het eerst ontmoet. Ik heb hem leren kennen via Instagram en Facebook, dus helemaal zeker van mijn zaak om iemand via Social Media te ontmoeten was ik niet, maar hè hij gaf me de goede informatie om naar het hostel te komen dus ik had er wel een goed gevoel bij.
Hij kwam me ophalen bij het hostel en hij was wie hij zei dat hij was. Daarna zijn we ergens wat gaan eten, I LOVE INDONESIAN FOOD!, waarop volgend we naar een café zijn gegaan om te kletsen.
De volgende dag heb ik zijn vrienden ontmoet, allemaal waren ze erg aardig en behulpzaam, ze vertelde me over hun ervaringen over het reizen door Indonesië. Een meisje Flora heeft een eigen bedrijf in het organiseren van trips. Ze nodigde me uit om afgelopen weekend met haar en een reisgroep van 20 personen naar Lampung in Sumatra te gaan. Hoe gaaf is dat, reizen met locals!
Voor het weekend was nodigde Eaz me uit om met een paar vrienden naar Bandung te gaan, de trip was van woensdag tot vrijdag.
De reis naar Bandung begon om 2 uur met de bus, in de bus heb ik kennis gemaakt met Cipuntra, een andere vriend van Eaz, hij woont in Bandung en we sliepen twee nachten in zijn huis. Verder tijdens de reis maakte ik kennis met Ayu, een meisje dat veel door Indonesië reist. Met 4e gingen we met de auto naar Bandung. Eenmaal daar aangekomen liet Cipuntra ons zijn dieren winkel zien. Er waren vrienden van hem en samen aten we het avondeten. Tevens ook mijn eerste ervaring met 'eten met handen' een beetje uit mijn comfort zone maar leven als locals! Later die avond hebben we gerelaxed in het huis van Cipuntra, iedereen was erg gaar van de reis.
De volgende dag zijn we naar een Bamboe park gegaan ook waren er rijstvelden en een erg mooie natuur. Na een middag intensief rond gelopen te hebben was het tijd om te relaxen. We zijn gaan zwemmen,met uitzicht op de zonsondergang! Wauw, ik heb heel erg genoten van mijn bezoek aan Bandung.
De volgende ochtend aten we een locaal ontbijt, warme rijst met vlees en groente in een soort soep. LEKKAAAAA!
Na het ontbijt vertrokken we weer richting Jakarta want Eaz en ik moesten op tijd zijn voor de trip naar Lampung met Flora.
De hele dag hebben we gereisd, tijd voor slapen was er niet want we moesten de nacht benutten om naar Sumatra te reizen. En veel korte 'naps' maken ook een nachtrust ;)
Aangekomen in Sumatra namen we de boot naar de eilanden, de dag begon met een ontbijt, een leuke gelegenheid om de groep te leren kennen. Het viel me op dat iedereen zo vriendelijk en behulpzaam met elkaar om ging! Het was vooral erg leuk om nieuwe mensen te leren kennen.
Het dag programma bestond uit snorkelen, lunchen en snorkelen. Het is zo fijn om te doen, het bewonderen van de wereld onder water!

Nadat we de dag doorgebracht hadden in de zee zijn we naar het eiland gevaren waar we overnachten. Het was koningsdag en dit kon ik natuurlijk niet voorbij laten gaan! Na uitgelegd te hebben wat voor feestdag het is was iedereen in voor gezelligheid, bier en fijne muziek!
'Happy Kingsday and lets get drunk'.

Na een fijn weekend in Lampung zijn we terug gegaan naar Jakarta, tijdens de reis zijn we nog gestopt op twee eilandjes om deze te bewonderen. Na een paar leipe actie foto's in de zee begon de reis terug naar Jakarta. Uiteindelijk arriveerde we om half 3 's nachts in Jakarta. Flora had aangeboden om in haar appartement te slapen deze week, heel lief, leven als locals!

Deze week heb ik veel leuke dingen in het vooruitzicht zoals een bezoek aan Bogor en naar de eilanden rondom Jakarta, dit is gelukkig maar twee uur reizen ;)
Een leuke week staat me dus te wachten.

There is a way to catch your dreams without falling asleep ♥

Love,
XS

  • 28 April 2014 - 14:09

    Marloes:

    Hee Suus! Wat gaaf om te lezen wat je allemaal meemaakt. Zo te zien vermaak je je wel daar! Blijven genieten, en blijven posten natuurlijk, kunnen wij ook een beetje meegenieten. ;)

    X

  • 28 April 2014 - 16:04

    Tom Van Rooij:

    Hallo Suzanne, vol bewondering lees ik je verslag , je woorden/beschrijvingen zijn geweldig wat een puik land is Indonesia kom je ook op Jakarta??? dit stukje eiland is ook heel mooie en vooral wat het houtsnijwerk betreft. Geniet van de nieuw contacten en maak veel vrienden aldaar dat is goed voor als je als je in de reiswereld wilt gaan werken????
    Heb je al veel verschillend koffies gedronken of toch maar thee??(Drank).
    Laat ik je zeggen dit maak je maar een keer in je leven mee dus geniet en laat het gebeuren.

    Groetjes van je gasten van het Kastanjehof Alma en Tom

  • 28 April 2014 - 16:35

    Mo:

    Hey lieverd,
    Wat blijft het toch geweldig om je reisverhalen zo te lezen
    (al word ik via de app al flink op de hoogte gehouden :p).

    Enjoy! Can't wait 'till your next journal pops up!
    Xx

  • 28 April 2014 - 16:40

    Dagmar:

    Hey lieverd,
    Zo te lezen hoeven we ons geen zorgen te maken. Klinkt allemaal geweldig, wat fijn om zoveel nieuwe vrienden te maken. Heel speciaal. Hoeveel kilo ben je al aangekomen haha! Neem je een pandje koffie voor me mee? Ben benieuwd of je nog een koffieplantage tegenkomt. Denk aan je xx GENIETEN!!! liefs Dagmar

  • 03 Mei 2014 - 22:11

    Jorisboudewijns:

    Fijn dat je goed aangekomen bent... Geniet en keep on catching dreams honey!!! Liefs x J

  • 06 Mei 2014 - 13:42

    Mama:

    Hoi suusje,
    Sorry voor mijn late reactie maar dat krijg je als het vakantie is (was)!
    Ook al hebben we veel contact, het is toch leuk om een hele week achter elkaar te lezen.
    Heb ook je laatste foto's gezien, hartstikke mooi allemaal.
    Wat gaat de tijd toch snel hé, 6 weken al.
    Geniet nog maar flink, van alles, want hier is het maar gewoontjes

    X X X hvj mama

  • 07 Mei 2014 - 17:15

    Marlou:

    Meis, heerlijk wat je allemaal meemaakt.
    Keep on living the dream! :-)
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 05 Dec. 2013
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 8059

Voorgaande reizen:

23 Maart 2014 - 17 Juli 2014

Azië

Landen bezocht: