Time Flies - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Suzanne Lemmens - WaarBenJij.nu Time Flies - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Suzanne Lemmens - WaarBenJij.nu

Time Flies

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

19 April 2014 | Thailand, Bangkok

De afgelopen 2 weken leken wel een achtbaan, time flies when you're having fun!

Na 3 nachten in Hua Hin te hebben doorgebracht stond de volgende stad op de planning: Chang Mai. We namen de 5 uur durende treinreis van Hua Hin naar Bangkok waar we vervolgens konden overstappen op de nachttrein naar Chang Mai. Een treinreis van 18 uur in totaal. Een lange reis maar zeker de moeite en de ervaring waard! In de trein hadden we ons eigen bed, er was zelfs een mogelijkheid om onze telefoons e.d. op te laden en zelfs konden we kiezen wat voor ontbijt we de volgende ochtend hadden gewenst!
Toen we vertrokken was het 10 uur 's avonds dus naar buiten kijken had niet erg veel zin. We dronken een Chang en zijn daarna gaan slapen. De volgende ochtend werden onze bedden omgetoverd tot zitplaatsen en werd het ontbijt gebracht. Nog een aantal uur en we zijn in Chang Mai. Tijdens de treinreis was er veel moois te zien zoals rijstvelden, palmbomen, dorpjes en natuurlijk de minder fijne dingen zoals de mensen die leven in armoe.
Na het arriveren in Chang Mai hebben we een guesthouse gevonden midden in the old town. The place to be tijdens het Song Kran festival. In Thailand vieren ze Song Kran a.k.a. waterfestival om iedereen een gelukkig nieuwjaar te wensen. Natuurlijk waren ook wij goed voorbereid met onze waterpistolen en waterproof tasjes! Op straat was het een gekkenhuis, mensen gooiden emmers water, liepen rond met waterpistolen, reden rond in trucks met water, kortom: chaos en plezier! Na 3 dagen Song Kran te hebben gevierd was het tijd om verder door te reizen naar Pai, ook wil dit zeggen dat het tijd was om afscheid te nemen van Any. De afgelopen 2 weken met haar waren fantastisch. We hebben samen veel gezien, gefeest en een leuke tijd met elkaar gehad.

Alleen naar Pai:
Ik ging vanuit Chang Mai met de bus naar Pai, een 3 uur durende busrit, bergopwaarts, veel haarscherpe bochten en een buschauffeur die haast had. Een bijzondere ervaring om mee te maken maar ik was erg blij toen ik uit kon stappen ;). Vooraf had ik bekeken in welk hostel ik graag zou willen verblijven, eenmaal in Pai waren er geen tuktuks of taxi's, het was nog steeds Song Kran en een beetje vergelijkbaar met kerst, veel mensen waren dus vrij van hun werk. Toen ben ik aangelopen en kwam ik gek genoeg toch uit bij het hostel waar ik naar opzoek was. In the middle of nowhere, op een berg en zoals de reviews zeiden was de eigenaresse een hartverwarmende vrouw. Geen wonder dat het de naam: 'Darling viewpoint Pai' had. 4 nachten en 5 dagen heb ik doorgebracht in Pai. Vanaf het eerste moment was er rust, prachtige bergen en een geweldige omgeving. Wauw, dit was een mooie afsluiting van mijn reis door Thailand.
Het hostel had een prachtig uitzicht op de zonsondergang, je kon genieten van the sunset terwijl je met een lekker muziekje lag te vertoeven in een hangmat. Later in de avond werd er muziek gedraaid en maakten we elke avond een kampvuur.

Omdat ik aankomende maandag vertrek naar Indonesië vond ik dat ik vrijdag richting Bangkok moest reizen zodat ik daar nog lekker mijn laatste 2 dagen kan verblijven. Ik ben op dezelfde manier terug gereisd en ben vanmorgen veilig aangekomen.

De tijd hier is echt erg snel gegaan en ik vind het jammer dat Thailand er bijna op zit. Achja, met nog 2 maanden Indonesië en een maand Vietnam te gaan mag ik niet klagen ;)

Lots of love,
XS

  • 19 April 2014 - 19:23

    Bart:

    Hee suus! Ziet er goed uit allemaal! Ik krijg heimwee man!
    De sfeer is zo heerlijk chill.. Geniet maar lekker verder!
    En cheers op de chang of singha;)

  • 20 April 2014 - 10:18

    Ome Er Wim:

    Ja, niks te klagen, natuurlijk niet. Je bent al een eeuwigheid op vakantie en nou zit er pas 25% van de vakantie op. Tjonge jonge. Nou Suzan nog heel veel plezier.

  • 20 April 2014 - 14:40

    Paulien:

    <3. Keep on moving girl. Love to read your posts :-).
    By the way, did you make any pics from the train? I'm curious.

  • 23 April 2014 - 11:43

    Joris Boudewijns:

    Lieverdje!!! Een heel goede reis naar Indonesië wens ik jou. Fijn dat Thailand je al zoveel gebracht heeft... Je hebt nog een lange tijd te gaan. 12 Mei vertrekken Floris (Bijnen) en Nicole ook naar Indonesie. Wordt een Gimmertse enclave! Voor nu veel liefs x J

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 05 Dec. 2013
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 8053

Voorgaande reizen:

23 Maart 2014 - 17 Juli 2014

Azië

Landen bezocht: