Pittig?! - Reisverslag uit Ko Phi, Thailand van Suzanne Lemmens - WaarBenJij.nu Pittig?! - Reisverslag uit Ko Phi, Thailand van Suzanne Lemmens - WaarBenJij.nu

Pittig?!

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

07 April 2014 | Thailand, Ko Phi

Na Ko Phi Phi zijn Any (mijn reismaatje) en ik met de boot via Krabi naar Ko Phangan gereisd. Helaas waren we niet op tijd voor de Black Moon Party. Toch hebben we qua uitgaan veel plezier op gehad op dit eiland. Omdat we veel wilde zien hebben we een scooter gehuurd om het eiland te bezichtigen. Dit eindigde in veel goed en local Thai food
food!
Op Ko Phangan hebben we veel relaxte mensen leren kennen, weer wat mensen om toe te voegen aan onze travel-collection.

Voor zo ver Ko Phangan. Na dit zwaar relaxte eiland zijn we doorgereisd naar Ko Tao, het eiland staat bekend om zijn goede duik en snorkel gebieden. Dit hadden we al gedaan op Phi Phi dus kozen we voor de optie om wederom een scooter te huren om ook dit eiland te bezichtigen.
We hebben op Ko Tao veel gezien van de mooie stranden, massage salons, restaurants en Fireshows. De Fireshows hebben ze volgens mij overal, ik heb nog geen enkel strand gezien waar ze dit niet uitvoeren. Na 2 dagen Ko Tao zijn we verder gereisd met de nachttrein naar Hua Hin, de trein vertok om 21.48pm vanuit Chumpon en arriveerde om 2.48am in Hua Hin. We hadden geen slaapplek geregeld en hadden ook geen idee waar we gingen verblijven dus zijn Any en ik maar aangelopen om iets te zoeken. Uiteindelijk kwamen we aan bij een hotel voor maar 15 euro p.p. Inclusief ontbijt, balkon, een warme Douche en fijne bedden.
Na een nachtrust van 6 uur moesten we opstaan om uit te checken, hierna hebben we een goedkopere verblijfplaats gevonden. Nog steeds luxe maar dan voor 5 euro p.p.
Na het uitrusten wilde we Hua Hin gaan ontdekken maar in plaats daarvan zijn we gaan shoppen, Oepsie want nu zit mijn rugzak zo vol dat ik een aantal spullen naar huis moet sturen omdat het er gewoon niet meer in past!
Het opzoeken van goede Thaise restaurants gaat ons goed af, het eten is heerlijk en ik smacht constant naar meer!

PITTIG?!
Oké, dus na het bezoeken van Phuket, Ko Phangan en Ko Tao dacht ik al veel gezien te hebben qua prostitutie. Nou niet dus. Vanavond zijn we uitgeweest in het Hilton Hotel, toen er daar aankwamen was het vrij rustig en konden we er gezellig kletsen en dansen. Na een aantal drankjes arriveerde er steeds meer prostituees, het was heel naar en walgelijk om te zien hoe meiden (jonger dan mij) mannen aan het versieren waren die ouder waren dan mijn opa! Een bepaald gevoel van misselijkheid kwam naar boven.
De Thaise meiden worden constant in de gate gehouden door de man die voor haar/hen heeft betaald.
Na een tijdje geobserveerd te hebben kwam er een vrouw naar me toe gelopen, haar naam is Hanna, ze is 38 en heeft een zoon van 16 .
Ik raakte met haar aan de praat en het was al gauw gezellig. Ze stelde Any en mij voor aan haar zusje en vriendinnen (collega's om het zo maar te noemen). Na deze ontmoeting is mijn mening over de trieste mannen niet veranderd, ze zien er zo dooi uit, mannen van 60+ dansend op beats van nu, in hun old fashion bloesjes, korte broeken en sandalen met witte sokken hunkerend naar jonge meiden omdat ze geen vrouw kunnen krijgen.

Echter is mijn blik op prostituees wel veranderd, ze zijn arm, hebben een gezin dat ze moeten onderhouden of hebben het geld heel hard nodig. Sommige doen het voor hun plezier, maar lang niet allemaal.

Deze avond heeft voor mij veel veranderd.

Morgen krijgen we een rondleiding door Hua Hin, zeer benieuwd naar al het moois wat me te wachten staat!




Still love Thailand!


Write to u guys soon!

Love, XS


  • 07 April 2014 - 22:54

    Monique:

    Getverderrie! Vervelend dat je dat op die manier (überhaupt) moet ontdekken! :/ gelukkig heb je ook een hoop mooie en leuke dingen meegemaakt :) spreek je later! Xx

  • 07 April 2014 - 23:12

    Kurly V:

    Suzie Q Is m hard aan het chillen daar! Have fun girl! x

  • 08 April 2014 - 00:01

    Tom Van Rooij:

    Zo dat is niet mis wat die dames moeten doen om aan geld te komen god geklaagd.
    Maar ik vermeen uit je verslag dat het een hele mooie belevenis is deze vakantie,
    leerzaam denk ik zeker wat betreft kultuur en natuur.
    Groetjes van Alma & Tom van Rooij-Smits

  • 08 April 2014 - 00:01

    Tom Van Rooij:

    Zo dat is niet mis wat die dames moeten doen om aan geld te komen god geklaagd.
    Maar ik vermeen uit je verslag dat het een hele mooie belevenis is deze vakantie,
    leerzaam denk ik zeker wat betreft kultuur en natuur.
    Groetjes van Alma & Tom van Rooij-Smits

  • 08 April 2014 - 08:34

    Mama:

    hey suzanne,
    weer even bijgelezen. leuk om je week achter elkaar te lezen. doe je wel voorzichtig daar in Hua Hin
    en straks ook als je weer naar bangkok gaat? verder wens ik je een fijne tijd. ik mis je. hvj xxx

  • 12 April 2014 - 10:53

    Joris Boudewijns:

    Ha lieverd, je hebt dus gezien wat we hier op de bank met een glas wijn besproken hebben... Heftig en walgelijk! Gelukkig blijf je ook de mooie dingen van Thailand zien. Lekker genieten schat en heel veel liefs van ons! xxx
    Ik vind het een prettig idee dat je een reismaatje hebt!!!

  • 22 April 2014 - 09:26

    Irene :

    Hey lieve suus , wat een mooie leuke en "pittige";) verhalen . Lekker genieten en je niet teveel aantrekken van alle nare dingen , wel mooi dat het je als mens nog meer positief veranderd die meiden staan in standje overleven . Pffff heftig om dat van dichtbij te zien . Heeel veel mooie fijne en bijzonderen momenten en nog een goede trip toegewenst !!!. Xxxx irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 05 Dec. 2013
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 8054

Voorgaande reizen:

23 Maart 2014 - 17 Juli 2014

Azië

Landen bezocht: